top of page

ה 22.9 - יום השוויון הסתווי

עודכן: 19 בספט׳ 2021

בימים אלו של חגים, טוב לדעת שלא רק את חגי תשרי אנו חוגגים, אלא בימים אלה אנו מציינים גם חג טבעי נוסף: יום השוויון הסתווי.


מבחינת לוח השנה הטיבעי שלנו, אשר נוצר על ידי סיבובה של הפלנטה הכחולה שלנו סביב אביה הצהוב שבשמיים, הסתיו מתחיל באופן רישמי השנה ב 22.9.


במסלולה סביב השמש עוברת הפלנטה 4 נקודות קיצון יחודיות המסמלות את המהפכים השונים החלים במסלולה. אלו הם גם נקודות אנרגטיות אשר מאפשרות כניסתה של אנרגיה חדשה אל העולם. המעבר של כדור הארץ דרך הנקודות האלה קורה כל 3 חודשים ומסמל את תחילתה של עונה חדשה:


21.3 – יום השוויון המבשר את תחילת האביב

21.6 – היום הארוך של כדור הארץ ותחילת הקיץ

21-23.9 – יום השוויון המסמל את תחילתו של הסתיו

וה 21.12 – היום הקצר בשנה המבשר על תחילת החורף המושלג.


(צריך לזכור שלוח זה תקף לחצי הצפוני של כדור הארץ, כאשר בחצי הדרומי זה בדיוק הפוך, ובימים אלה מתחיל שם האביב לאחר תקופה של חורף...)


התאריכים האלה נחוגו ברחבי העולם על ידי תרבויות שונות אשר ליוו את המסלול הטבעי ואת עונות השנה. ועד היום ישנה הקבלה בין החגים המרכזיים בדתות ובתרבויות השונות, לבין אותם חגים טבעיים. כך כריסמס נחוג תמיד בזמן ההיפוך החורפי, וחג הפסחא בזמן יום השוויון האביבי. אבל לא רק בסטונהנג' בדקו את עונות השנה וחגגו אותם, ולא רק הפירמידות שבמצרים ובמרכז אמריקה נבנו על מנת לעקוב אחר עונות השנה – גם לוח השנה העברי צמוד מאוד למחזוריות הטבעית של כדור הארץ והשמש:


פסח חל בזמן יום השוויון האביבי.

חג השבועות חל בסביבות היום הארוך בשנה,

חגי תשרי בעת יום השוויון הסתווי

וחנוכה בזמן היום הקצר בשנה.


ימי השוויון האביבי והסתווי הם נקודות מיוחדות אשר מציינות את הזמן בו כדור הארץ נמצא באיזון מלא כלפי השמש, ולא בהטייה הרגילה שלו. ולכן, לרגע אחד אין הבדלים בין צפון כדור הארץ ודרום כדור הארץ. ביום השוויון, בכל מקום בעולם שעות האור והחושך שוות. ולרגע דומם אחד העונות עומדות מלכת.


זמן זה, של יום השוויון מאפשר לנו גם רגע מיוחד של דממה ואיזון. רגע מיוחד של כיול מחדש של המערכת והתחלה חדשה. רגע של לראות את החיים ואת עצמינו ללא נטייה קיצונית לכאן או לכאן. רגע של חסד...


ולכבוד יום השוויון הכנתי לכם מדיטציה מיוחדת, מוזמנת לצפות ולנסות...





THE HOLISTIC ASTROLOGY CENTER (2)_edited

קרני צור - האסטרולוגיה החדשה

להתחבר מחדש לכוכבים

bottom of page