top of page

האסטרולוגיה המשולשת והאסטרולוגיה המרובעת

עודכן: 27 בנוב׳ 2018

מסע המחקר מאז שהתחלתי להביא לעולם את האסטרולוגיה החדשה, הוא מאוד מרתק.


למעשה בשנת 2011-2012 הגעתי לקצה הדרך המסומנת של האסטרולוגיה, למקום בו היו אנשים לפני שידעו וגם כתבו, ומאותו רגע התחלתי ללכת בדדך הלא סלולה, מקווה להאיר את האור לאחרים שרוצים למצות הרבה יותר מן הקשר שלנו עם הגלקסיות המרוחקות ומערכת השמש שלנו, ובכלל עם הטבע והחוקיות הקוסמית.


את המסע הזה התחלתי בלראות שגלגל האסטרולוגיה המקובל אצל מרבית האסטרולוגים הוא פשוט לא מדויק, וזה בולט מאוד מאוד בשמים, נניח כאשר כוכב יופיטר אמור על פי כל מפה אסטרולוגית להיות במזל מסויים, אבל בשמיים הוא נצפה בודאות במזל שלפניו. ולא משנה כמה טבלאות אסטרולוגיות יאמרו אחרת, העובדות מצביעות על מיקומם האמיתי של הכוכבים. ותחשבו כמה שקשה היה להגיע לצעד הזה למישהי שעבדה כבר כ 13 שנים עם האסטרולוגיה הקלאסית!


הצעד הבא היה לומר כי לא רק שהתאריכים של האסטרולוגיה הקונבנציונאליים לא מעודכנים, אלא שגם מי שעסק באסטרולוגיה במהלך הדורות וקיבל את הידע ממוריו, לא הביא בחשבון אבולוציה של המזלות במהלך העידנים, וחלק מן הידע שמסתובב היום רלוונטי למעשה לזמנים קדומים יותר, אבל לא לעכשיו.


ואז נולדו להם שמות המרחבים האסטרולוגיים החדשים שמאפשרים פתח לבדוק מה קורה בשמיים היום, ולא רק להסתמך על מה שלימדו אותנו.


והשלב הבא הוא להתחיל ולנסות ולטפס למעלה במרומי סולם האפשרויות של החיבור שלנו לכוכבים, ולהתחיל לגעת במהות האמיתית של הכוכבים והאפשרויות האנושיות. כי מה שידעתי על אסטרולוגיה, למרות השם המרתק, מעולם לא היה קשור באמת לכוכבים, אלא דווקא תיאר דברים ארציים ביותר.


אז המסע האמיתי הוא לעבור מן האסטרולוגיה המרובעת לאסטרולוגיה המשולשת – וכמובן שמשפט זה דורש הסבר.



המצרים בנו את הפירמידות שלהם כאשר בבסיסן מרובע. הדרך להתרומם מעל לקרקע ולהפוך את הצורה לתלת-מימדית וגם לכזו שראשה בשמיים, היא להרים מן המרובע התחתון 4 משולשים.


והשיטה הזו היא אנלוגיה חשובה לגבי החיים, לגבי מסע ההתפתחות שלנו מתפיסה ארצית לתפיסה יקומית, ומפתח טוב להבנת החוקים הקוסמיים.


כדור הארץ שלנו הוא מרובע. כן, זה נכון מאוד שהוא עגול, אבל במהות שלו הוא מרובע – ארבעת עונות השנה, ארבעת הכיוונים (צפון, דרום, מזרח ומערב), ארבעת האלמנטים, העובדה שלרב היונקים יש 4 רגליים וגם העובדה שרובינו חיים בבית מרובע. המספר 4 מחזיק את המשמעות האזוטרית של חיבור לאדמה, יציבות, סדר, וגם הכלה וחזרתיות.


באסטרולוגיה הריבוע הוא מאוד ברור, כי יש לנו את ארבעת האלמנטים. במפה האסטרולוגית צורה של ריבוע נחשבת למשהו קשה, לא פשוט ובעיקר – תוקע. אולי בגלל החזרתיות המחזורית, הסדר והחוקיות שהארבע מסמל. אולי בגלל שכל אחד מן הקצוות מושך לכיוון מנוגד. כאשר יש 4 קשה לזוז והדברים נשארים כמות שהם.


כדור הארץ עצמו מסומל באסטרולוגיה כעיגול מחולק לארבע .



הקשר כוכבים- אדמה-אדמה, לעומת זאת, הוא קשר משולש.


הוא קשר שמאפשר לנו, בני האדם, כמו הפירמידות, להתחיל ולהתרומם מעלה מעלה. המשולש באסטרולוגיה מופיע גם הוא בצורה של "שלושת המצבים": פעיל, יציב ומשתנה. למעשה כל אחד מן המזלות/המרחבים מקושר לאחד מן המצבים האלה.


מי שלא מכיר אסטרולוגיה אולי לא מכיר טוב את המושגים האלה (פעיל, יציב ומשתנה), אבל אפשר לתת הסבר קצר ולומר שהחוקיות של השלוש נמצאת בהרבה מקומות בטבע, ואולי בכל דבר – פלוס, מינוס וניוטרל; אלקטרון, פרוטון וניוטרון; שלושת האבות; האב, הבן ורוח הקודש; רוח, נפש נשמה ו... כמובן - בצבא, אתם יודעים, כל דבר מתחלק לשלשות :)


המספר 3 הוא מספר אשר מבטא זרימה. הפעם לא ארבעה כיוונים מנוגדים, או ארבעה אלמנטים אשר כל אחד מייצג משהו אחר. המספר 3 מדבר על תהליך, סט שעובד בשיתוף פעולה כאשר דבר זורם מדבר אל דבר. הם נמצאים תמיד ביחד. במפה האסטרולוגית עצמה משולש תמיד יסמל משהו הרמוני, כוחות שעובדים טוב אחד עם השני.


אגב, מטבע הדברים, ה 12 של האסטרולוגיה יכול להתחלק הן ל 4 והן ל 3.



וכאשר מדברים על התפתחות אפשרית של האדם - השילוש, או "הרמת המשולש" באנלוגיה של הפירמידה, מאפשרים זרימה בין האדם לבין מה שנמצא גבוה מעליו לבין האדמה עליה הוא מתגורר, בקשר תמידי של משפיע-מושפע, מקבל ונותן.


ואם כבר מדברים על צורות – אז האדם הוא החיה הפנטגרמית היחידה (מחומש) – ממש בצורת כוכב, וחלק ממהותו היא להביא דברים מן המימדים הגבוהים, למטה, דרכו וממנו אל כדור הארץ...


כאשר חשבתי על ההבדלים בין המשולש והמרובע התחלתי להבין כמה הבדלים מהותיים בתפיסה, המבדילים בין האסטרולוגיה הקלאסית לאסטרולוגיה החדשה (או ההוליסטית), אם מדמים את האסטרולוגיה הקלאסית לאסטרולוגיה מרובעת, ואת האסטרולוגיה החדשה לאסטרולוגיה משולשת.


האסטרולוגיה הקלאסית סיפרה לנו בעיקר על התכונות המולדות שלנו, אלו שאינן ניתנות לשינוי. התכונות הארציות, המקובעות, אשר "שולטות" בנו. החוקיות שעובדת עלינו ברמה הארצית. היא גם נותנת דגש מאוד גדול לארבעת האלמנטים. אשר הם למעשה תכונות ארציות, אשר בתהליך ההתפתחות שלנו מעל לרמת כדור הארץ אנחנו נצטרך להשיל אותם, כמו הפירמידה, אשר מנסה להתרומם מעל לכדור הארץ לעבר הכוכבים עד שמי שמביט בה מן הצד שוכח שאי פעם היתה למעשה מרובע.


האסטרולוגיה החדשה מנסה לדבר על תהליך התפתחות אפשרי של האדם, תהליך שהוא יכול להתחבר אליו, שערים שהוא יכול לעבור דרכם, כיווני התפתחות.


האסטרולוגיה החדשה לא מדברת על משהו שמשפיע עלינו בדרך שלא ניתן לשנות, אלא דווקא על תהליך הדדי שהאדם יכול להתחיל ליצור עם הכוכבים ועם האדמה, במשולש מיוחד של זרימה בו האדם, האדמה והכוכבים נותנים זה לזה ממיטבם, מעבירים ביניהם שפע, ידע, רגש, השראה וחכמה – ונמצאים בתהליך הדדי של התפתחות.


האסטרולוגיה החדשה מחפשת את הדרך להתחבר למהות האמיתית של הכוכבים, זו אשר נמצאת הרבה מעל לחוקיות של כדור הארץ, ולהפוך אותנו מ"מרובעים" לפירמידות – אשר יכולות לחזור ולהיות שוב בקשר עם הכוכבים המרוחקים, מהן באנו ואליהם אנו הולכים...

THE HOLISTIC ASTROLOGY CENTER (2)_edited

קרני צור - האסטרולוגיה החדשה

להתחבר מחדש לכוכבים

bottom of page