top of page

זמן תפנית היסטורית משמעותית

עודכן: 10 בדצמ׳ 2020


לרגע לידה של כל דבר יש מפה אסטרולוגית. לכל אדם יש את המפה האסטרולוגית שלו, את מצב הכוכבים המדויק שהיה בשמיים ברגע לידתו. כך גם לזוגיות (רגע המפגש או רגע החתונה), או לעסק (רגע הקמתו), וכך גם לשנים. המפה האסטרולוגית של כל דבר (אדם, זוגיות, עסק או שנה) היא כמו הזרע הטומן בתוכו את הד.נ.א לכל הדבר. אצל אדם לפעמים חיים שלמים צריכים לעבור על מנת למצות את הפוטנציאל הטמון במפת הלידה. ובזוגיות ובעסק – רגע ההתחלה יעיד הרבה על אופן התנהלות הדברים.


בתחילת שנת 2020 ערכתי את המפה האסטרולוגית של השנה החדשה, ולמעשה של העשור החדש שנכנס. מיד ראיתי שמה שקורה בשמיים מדבר על תקופה שעוד לא ראינו כדוגמתה בהיסטוריה האנושית. כתבתי על כך ארוכות, על הזמן המיוחד שאנו עומדים להכנס אליו, אבל לא שיערתי עד כמה מהר העולם שלנו יכנס לשינוי ועד כמה מה שראיתי במפה של שנת 2020 יתחיל להגשים את עצמו. ככל שהאירועים מתרחשים עוד ועוד הבנות מגיעות לגבי האסטרולוגיה של הזמן הזה, מה שנכתב מלמעלה והאפשרויות העומדות בפני בני האדם (כי הכל כתוב והרשות נתונה). ונכון שאנו נמצאים בזמן סבוך, מורכב ומאתגר אסטרולוגית, אבל זמן מיוחד זה גם מלא באפשרויות מדהימות לשינוי עולמי לו ייחלנו זמן רב.


שנת 2020 נכנסה בסערה אסטרולוגית. היא החלה בדיוק בין שני ליקויים, ליקוי חמה וליקוי ירח אשר התרחשו בסוף דצמבר 2019 ותחילת ינואר 2020. הזמנים שבין שני ליקויים הם זמנים מאוד עדינים בהם מימדים שונים מתחברים, הטוב והרע, העבר ועתיד, המודע ותת המודע. זמן חוסר בהירות ועירפול. זמן לא יציב. אכן זמן של ליקויים, ושיבושים. אלו הם זמנים שבדר"כ לא מומלץ להתחיל בהם דברים חדשים, אבל הנה שנה חדשה, ואפילו עשור חדש בחרו להיוולד בדיוק בזמן הקריטי הזה.


אולם ליקויי החמה והירח אשר ליוו את לידתו של העשור החדש הם החלק הקטן מן המפה האסטרולוגית של התקופה שלנו, משום ששנת 2020 מלווה על ידי ישורות כוכביות נדירות ביותר, המתרחשות כולן בעת ובעונה אחת, וחלק מהן כבר תועדו לשנות את פני ההיסטוריה.


במהלך שנת 2020 כוכבי הלכת יופיטר, סאטורן ופלוטו נמצאים כולם בישורת זה עם זה בשמיים ועם כוכב השבת ווגה. וזהו מהלך נדיר ביותר.


מה הן ישורות כוכביות?

דמיינו רגע את מערכת השמש שלנו. השמש במרכז וכוכבי הלכת נעים מסביבה כל העת במעגלים. לכל כוכב לכת המסלול שלו, הקצב שלו. האפשרות שכמו על שולחן ביליארד הכוכבים יסתדרו בדיוק זה מאחורי זה בשורה הוא קטן ביותר. אולם זה בדיוק מה שקורה עכשיו, בימים אלה. מנקודת הראות של כדור הארץ, יופיטר, סאטורן ופלוטו, יוצרים קו מושלם וישר זה עם זה. כל אחד אמנם במרחק כמה דקות-אור טובות אחד מן השני, ועם זאת, ניתן לשרטט ביניהם קו ישר. המשמעות האנרגטית והאסטרולוגית של ישורת כזו היא גדולה מאוד. מספיק ששני גרמי שמיים יהיו בישורת על מנת שזה יהיה מצב משמעותי, אולם בשנת 2020 הרבה יותר כוכבים מסתדרים במערכה השמיימית. ואת אותו קו שניתן לצייר בין הכוכבים אפשר לדמיין כצינור רחב וגדול שדרכו אנרגיה יקומית יכולה עכשיו להיכנס אל כדור הארץ, או אולי כמו קו טלפון של פעם, דרכו אנו יכולים לתקשר עם הכוכבים ועם העתיד. דברים עוצמתיים יכולים להכנס עכשיו אל כדור הארץ, וגם לצאת ממנו.


הישורת ששינתה את פני ההיסטוריה

שניים מן הכוכבים שיוצרים את הישורת של שנת 2020 הם פלוטו וסאטורן.

פלוטו הוא כוכב השינויים הגדולים, וסאטורן הוא הכוכב של המערכות והמוסדות.

פלוטו הוא הכוכב המייצג את הלוא נודע ואת העתיד, ואילו סאטורן את העבר.

פלוטו מדבר על דברים שאינם יציבים, ואילו סאטורן מדבר על מגבלות וסדר.

סאטורן הוא כוכב מאוד עוצמתי המדבר על דברים קבועים, אבל פלוטו חזק ועוצמתי עוד יותר וביכולתו להפוך על פניו את הקיים.

בגלל המתמטיקה הכוכבית שלהם שני גרמי שמיים אלה יוצרים ישורת אחת ל 36 שנים בקירוב. כאשר מסתכלים על הזמנים בהיסטוריה הלא כל כך רחוקה ורואים מה התרחש בדיוק בזמני הישורת של פלוטו וסאטורן – הלסת נשמטת מרב תדהמה.


ב 1914, יחד עם הישורת בין פלוטו וסאטורן, פרצה מלחמת העולם הראשונה,

ב 1948 היתה עוד ישורת בין סאטורן לפלוטו ובשנה זו כידוע קמה מדינת ישראל, וגם החל ברחבי העולם הביטוח הלאומי (לפני כן לא היתה תכנית שדאגה לתנאים הסוציאליים, הרפואיים והכלכליים של הפרט בכל העולם).

ב 1983, זמן הישורת האחרונה בין פלוטו וסאטורן, היתה ההתפרצות החזקה ביותר של מחלת האיידס בעולם, וזו היתה גם שנת לידתו של האינטרנט, הפעם הראשונה בו הפעילו את הטלפון הסלולארי וגם שנת לידתה של חברת מיקרוסופט.


נפלה לכם הלסת כבר ?


והנה אנחנו שוב בישורת בין פלוטו לסאטורן, רק שהפעם לא רק שני כוכבים אלה נפגשים, אלא שגרמי שמיים רבים נוספים מצטרפים פה למערכה, וזה אומר שאנו עדים להתרחשות עולמית גדולה אף יותר מכל מה שצויין כאן למעלה. כן. עד כדי כך.


הישורת של 2020 וההזדמנות הגדולה

השנה אל פלוטו וסאטורן שכבר העידו שמשנים את פני ההיסטוריה, מצטרפים יופיטר וכוכב השבת ווגה. יופיטר הוא כוכב הלכת הגדול ביותר בשמיים. מהותו מדברת על צמיחה, גדילה, התפשטות והתרחבות. לרוב יופיטר הוא כוכב חיובי ביותר המדבר על הצלחה, אולם יופיטר פשוט מגדיל ומעצים כל דבר, לטוב ולרע. יופיטר קשור גם לנסיעות, טיולים ובינלאומיות. וכך אנו רואים עכשיו את ההתפשטות וההרחבה של האירועים, מתרחשים במהירות רבה, עולים אקספודנציאלית וכמובן באופן גלובאלי – כל אלה בהשפעת יופיטר.


כוכב השבת ווגה הוא הכוכב המקושר לאבולוציה של המין האנושי. וכאן מגיעה נקודת האור של התחזית הזו, והיא שמה שלא קורה עכשיו, כמה גרוע שדברים עשויים להיראות – יש כאן כנראה תכנית גדולה יותר שתביא לשינוי שלמעשה היה הכרחי עבור המין האנושי. אנחנו נמצאים בעיצומו של שינוי עולמי גדול מאוד ורב השפעה.


וכאשר אנו מסתכלים בעינו של השינוי אל לנו לחשוש. גם הדברים הקשים ביותר בהיסטוריה, למעשה הובילו אותנו להיכן שאנו נמצאים היום. ובאופן מעניין מלחמת העולם הראשונה הובילה למלחמת העולם השניה אשר (בדרך איומה ביותר אמנם) הובילה להקמת מדינת ישראל (עם הישורת בין פלוטו לסאטורן ב 1948).


מלחמת העולם הראשונה (ואני מציינת אותה כמובן בגלל מצב הכוכבים הדומה היום) גם החלה גל של התפתחויות טכנולוגיות בלעדיהם העולם לא היה נראה כפי שהוא נראה היום, כולל לידתם של האינטרנט והטלפון הסלולארי ב 1983, זמן ישורת נוספת בין פלוטו לסאטורן).


מה שאני מנסה לומר זה שיש כאן חוליות מקשרות, אירועים היסטוריים המדברים אחד עם השני ומובילים אחד לשני. היסטוריה המהדהדת לפרקים, כאשר בכל ישורת כוכבית בין פלוטו לסאטורן עוד פרק בעלילה מתגלה.


ההיסטוריה שלנו מתגלה לנו במעגלים, בדיוק כפי שכוכבי הלכת סובבים סביב השמש בתנועה מעגלית ומחזורית.

ומעל לכל חשוב מאוד לזכור – שהישורת הכוכבית שמתרחשת עכשיו למעשה מאפשרת לעתיד להכנס ולהגיע אל כדור הארץ. הערוצים שלנו פתוחים וקו השידור משדר. האם נהיה מצידו השני של הטלפון לענות?


נקודות האור

והנה כמה נקודות אור בתוך הסיטואציה. משום שאמונתי החזקה ביותר היא שלמרות המראה הקשה של הדברים, העולם כולו עומד עכשיו בפני תפנית הכרחית, שבסופו של דבר יכולה להיות מאוד חיובית. אני מאמינה גם שדברים אינם צריכים כלל להגיע לקיצוניות של מלחמת העולם.


הכוכבים לעולם לא נותנים לנו שיעורים שאיננו יכולים לעבור אותם. ולא רק זה – המשפט "הכל כתוב והרשות נתונה" – הוא נכון ומדוייק ביותר. לכל תצרופת כוכבית יש סולם של אפשרויות ביטוי. הצירוף בין פלוטו לסאטורן כבר הראה שהוא יכול להוביל למלחמת עולם או ללידתה של טכנולוגיה עתידית. לכל כוכב יש את הצד הגבוה שלו ואת הצד הנמוך שלו, וזה תלוי בנו – בבני האדם – לאיזה צד של האפשרויות נתחבר.


החיבור בין פלוטו, סאטורן ויופיטר יכול לחבר בין חושך (פלוטו), מגבלות (סאטורן) והפצה (יופיטר) – מה שמתחיל לקרות עכשיו בעולם... אבל כאשר אנו מחברים בין הצדדים הטובים של שלושת הכוכבים האלו אנו יכולים גם לגלות שזהו זמן של הארה גדולה ושינוי עולמי (פלוטו), וזמן של בניית תשתיות חדשות והכרחיות בעולם (סאטורן). תשתיות מכל סוג, למשל תבניות חדשות של חינוך, תחבורה, מפגשים חברתיים, עבודה...


יופיטר תפקידו להפיץ כל דבר. וזוהי הבחירה של בני האדם, מה הם עוזרים להפיץ עכשיו – את הפחד, או את הדברים החיוביים.


באופן מדהים בדיוק אותה תצורה כוכבית שגורמת להתפשטות הקורונה יכולה לאפשר התפשטות מהירה גם של דברים טובים מאוד בעולם. אנשים רבים מתחילים להפיץ עכשיו וידאואים של יוגה, מדיטציה וריפוי בחינם ברחבי האינטרנט. אנשים מתנדבים ונותנים תכנים איכותיים להרגעה ועידוד, תכנים של חינוך לילדים. באיטליה אנשים שרים זה לזה מן המרפסות ובקהילות השונות גם כאן בארץ ישנה רוח התנדבות, תמיכה, דאגה ועזרה הדדית.


ואל נשכח שהעובדה שאין מסביב כל כך הרבה תנועה בשמיים ובכבישים, ושאנשים צריכים להיות בבית ועם המשפחה. אנחנו נמצאים בזמן נדיר ביותר במאה ה 21, של שקט על פני חלקים גדולים מן העולם... השקט והיציאה מן השגרה יכולים להכניס אותנו ללחץ, אבל הם גם יכולים לחבר אותנו חזרה לטבע, לשקט, לאנושיות, לחברות ולמשפחתיות.


השקט החיצוני מאפשר גם שקט פנימי. אווירת יום כיפור ממושכת המאפשר זמן של התבוננות. אנחנו רק בתחילתו של תהליך. אבל אולי זה זמן שיכול לחבר אותנו מחדש אל עצמינו, אל מה שחשוב לנו באמת. זמן קצת לצאת מבועת הפלסטיק והאינטנסיביות אליה התרגלנו. אולי זהו זמן המכין אותנו אל השינוי ומאפשר את השינוי הכרחי. זמן של שקט על מנת לגלות את הצעד הבא, שלנו באופן אישי ואולי של בני האדם.


גם בנהיגה, לפני שעושים פנייה צריך להאט. אולי זוהי ההאטה הנדרשת לקראת שינוי כיוון ? במקום שנמשיך כמין אנושי באוטוסטראדה בקו ישר לכיוון שאולי אינו רצוי לנו. אולי זהו זמן בו (כדברי משוררי הווייז) אפשר לתכנן מסלול מחדש.


ומה בעתיד ?

האסטרולוגיה היא כלי מעולה לתאריכים ותזמונים ולכן אני יכולה לתת איזשהו תשקיף אל מה שצפוי בעתיד הקרוב, לפחות עד רמה מסוימת.


הישורת עצמה בין פלוטו, סאטורן ויופיטר עתידה להמשך בכל שנת 2020, משום שמדובר בכוכבים מרוחקים שתנועתם על פני השמיים מאוד איטית. צריך להתכונן למצב אשר ילווה אותנו למשך תקופה ולא להיות עם פנטזיה שהנה זה תיכף חולף. אבל זה לא אומר שכל הזמן הזה יהיה קשה ואינטנסיבי כמו שהוא עכשיו.


בימים אלה ממש הכוכבים מארס מצטרף אל הישורת של פלוטו, סאטורן ויופיטר, וזה לא סימן מאוד טוב. בצד הנמוך שלו מארס הוא כוכב המלחמות. הוא מביא איתו אנרגיה מלחיצה ואלימה. מבחינת התפשטות הקורונה, עם כניסתו של מארס לתמונה כנראה שנראה החמרה ועלייה גם בכמות החולים וגם באלימות של המחלה. מארס יהיה בתמונה עד אמצע אפריל, וכאשר יתרחק מן הישורת הזו נראה רגיעה. השפעתו של מארס גורמת לאנשים להיות עצבניים, אולי נראה אנשים מורדים במוסכמות, נוהגים בחוסר איכפתיות, ויתכן אפילו שנראה מעשים שונים של אלימות, אולי אפילו מלחמות או שוד.


חשוב לזכור שזהו הצד הנמוך של מארס, ובחיינו האישיים יש לנו אפשרות לקחת את האנרגיה של מארס, שהוא גם כוכב העשייה, ולנתב את האנרגיה החזקה הזו לכיוון של עשייה של הדברים שאנו מאמינים בהם. וזוהי המלצתי – לקחת את הזמן המיוחד הזה ולעשות בו את כל אותם דברים אשר רציתם לעשות "פעם, כשיהיה לכם זמן...".


קו האופק החיובי ההולך ומתגלה הוא לאחר ה 6.7. ב 21.6 יהיה ליקוי חמה אשר יפול בדיוק ביום ההיפוך הקייצי (היום הארוך בשנה). עוד צרוף מקרים נדיר ביותר. לאחריו יהיה ליקוי ירח ב 6.7. כפי שציינתי בהתחלה - שנת 2020 נכנסה תחת צמד ליקויים שכזה, והצמד הבא שיהיה בקיץ כאילו "משחרר" את השפעת הליקוי הראשון.


כך שגל רגיעה ראשון נראה כאשר מארס יצא מן התמונה באמצע אפריל, והדברים ישתחררו סופית וכאילו יעלמו בתחילת יולי, שאמנם נראה עוד זמן רב, אבל אני מזכירה שאירועים היסטוריים משמעותיים היו ארוכים הרבה יותר.


ומה יהיה ביום שאחרי ?

אני כולי תקווה שאנחנו נתעורר לעולם שונה לגמרי ביום שאחרי. לא מבחינה רעה, אלא מבחינה חיובית ביותר. עבור בני האדם יש כאן הזדמנות יחודית ללמוד לעשות דברים בצורה אחרת ולשנות הרבה מאוד מערכות. מערכות של חינוך, תחבורה, קשרים חברתיים, שלטון, מדינות, עבודה ועוד ועוד. הטיפול המשותף בקורונה ברחבי העולם יכול להפיל חומות ומחסומים בין האנשים ובין מדינות (זוהי השפעתו של יופיטר כוכב החופש, על כוכב סאטורן, כוכב המגבלות והגבולות).


השינויים הכלכליים, החברתיים והתפיסתיים שמגיעים עכשיו יאלצו אותנו ליצור עולם חדש ואחר. פלוטו יכול להביא לשינויים של ממש אשר יקפיצו אותנו אל עתיד חדש, אל עבר הלא נודע. אשר כרגע מן הצד של המתרס בו אנו נמצאים, אנו איננו יכולים כלל לדמיין אותו, בדיוק כפי שאנשים בשנת 1914 לא יכלו לדמיין כיצד כל מפת המדינות העולמית תשתנה, אנשים בשנת 1948 לא יכלו לדמיין את החיים במדינה יהודית יפה, מצליחה ובטוחה, והאנשים ב 1983 לא יכלו לדמיין את החיים בעידן הסלולארי...

THE HOLISTIC ASTROLOGY CENTER (2)_edited

קרני צור - האסטרולוגיה החדשה

להתחבר מחדש לכוכבים

bottom of page