top of page

ונוס בנסיגה עד ה 29.1.2022

עודכן: 23 בדצמ׳ 2021

כוכבת הרגשות והאהבה, ונוס, התחילה את המסלול שלה "נגד כיוון הכוכבים" . נסיגתה של וונוס תמשך עד ה 29.1. נסיגת וונוס מתרחשת כל שנה וחצי, למשך חודש וחצי - ומשפיעה מאוד על הרגשות שלנו.

בדיוק כפי שנסיגת מרקיורי משבשת את המחשבה שלנו - כך נסיגת ונוס משבשת את כל מה שהכוכבת אחראית עליו: עולם הרגש, הזוגיות, עבודת הצוות וההרמוניה באופן כללי.

יחד עם זאת - חשוב לדעת שזמן הנסיגה של ונוס אינו רק מאתגר, אלא יש בו אפשרויות מיוחדות להתפתחות.


את וונוס קשה היה לפספס בשבועות האחרונים בשמי הערב – הכוכב הגדול ביותר בשמיים, הראשון להופיע עם השקיעה בכיוון המערב. נראה היה שוונוס הולכת וגדלה ממש כל ערב, ואכן – זה המצב. וונוס עכשיו הכי קרובה לכדור הארץ שהיא יכולה להיות. במסלולה סביב השמש היא נמצאת עכשיו בין השמש לכדור הארץ. ומשום שהיא קרובה אלינו אנחנו גם רואים אותה גדולה באופן משמעותי ממה שהיא נראית בזמנים אחרים.


בימים אלה שווה לעקוב אחר וונוס ולהתבונן בה כל ערב בשמיים, כי אתם עומדים לגלות דבר מעניין – וונוס תלך ותגדל כל ערב ובנוסף לזה היא גם תימצא יותר ויותר נמוך באופק בכיוון מערב כל ערב, עד אשר ממש בקרוב היא כבר תהיה כל כך קרובה לשמש עד שלא נראה אותה יותר בשמי הערב. לאחר כשבועיים היא תופיע שוב בשמיים, אבל מעברה השני של השמש. כאשר זה יקרה, בשבוע הראשון של יוני, היא כבר לא תהיה כוכב הערב הנפלא והבוהק שהתרגלנו אליו, היא תעבור לתפקידה השני ותופיע לפני השמש, במזרח, מעט לפני הזריחה. כך וונוס תהפוך להיות "איילת השחר" המפורסמת. כל המהלך הזה – הוא מהלך הנסיגה של וונוס.


כוכבי הלכת נעים בדר"כ מזרחה כל לילה, עם מסלול גלגל המזלות. מהלך "הפוך" זה, של וונוס המופיעה כל ערב יותר ויותר מערבה (במקום מזרחה) נקרא "נסיגה". וונוס עצמה כמובן ממשיכה ליסוב סביב השמש, ולנוע "ישר" מבחינתה. הנסיגה היא רק האופן בו המסלול המעגלי של וונוס נראה לנו מכדור הארץ.


מבחינה אסטרולוגית, וונוס היא גרם השמיים הקשור לחיי הרגש שלנו והיא אחראית גם על כל נושא האהבה וכל מה קשור לנשיות.


אם נסיגת מרקיורי (הפופולארית יותר) מדברת על קצרים בתקשורת, תחבורה וכל התחומים עליהם אחראי מרקיורי, אז הרי שנסיגתה של וונוס מדברת על שיבושים בזרימה הרגשית שלנו שצפויים בחודש וחצי הקרובים ומומלץ לקחת אותם בחשבון.


נסיגת וונוס הוא זמן בו הרגשות שלנו משובשים, מוגזמים ומועצמים. חשוב לא לסמוך על הרגשות שלנו ולא לפעול על פיהן. בזמן הזה כל מה שקשור למערכות יחסים יכול לעבור טלטלה – וגם כאן, חשוב לערב את ההיגיון ולא לעשות החלטות חפוזות או לקפוץ למסקנות. וונוס (באופן מפתיע) אחראית גם על נושאי הכסף והרכוש – ולכן חשוב לא לעשות שטויות: לא לבזבז יותר מדי, לא להתחיל עכשיו עיצוב מחדש של בית או של האתר. חכו עם כל זה...


חשוב לדעת שזמן של נסיגה הוא לא רק זמן של שיבושים בתחום המסוים, אלא גם זמן של שיעורים חשובים שיכולים להילמד וזמן של פריצות דרך. כאשר וונוס מציפה את הדברים שעוד יש לנו ללמוד בתחום הרגש, האהבה והנשיות, ודווקא תקופה זו בה וונוס מטילה את האור על המקומות בהם עלינו עוד להתפתח – יכולה להיות תקופה מצוינת של לימוד, היכרות עם עצמינו ותרגול היכולת לא להיסחף אחר מלכודות הכוכבים, אלא למצוא מרכז כובד אחר, יציב בתוכנו, אשר אינו נתון לגחמות...


בזמן נסיגת ונוס אנחנו יכולים לשנות דפוסי רגשות שכבר אינם משרתים אותנו, לשחרר מערכות יחסים ואת הפצעים שם גרמו לנו (חשוב להסביר שמומלץ מאוד לא להיפרד בעת הנסיגה, אבל זה בהחלט זמן לשחרר מתוכנו שיירים של מערכות יחסים קודמות). זה זמן לשיתופי פעולה חדשים ולעבודת צוות אשר יכולה לשנות אותנו, לפתח אותנו ולהוציא אותנו מן הדפוסים הרגילים. עבור אומנים זהו זמן לעשות משהו אחר ויוצא דופן, שונה מעצמכם ומן האומנות הרגילה שלכם. ועבור נשים עבור זה זמן להתחבר בצורה אחרת ושונה לנשיות שלכם, לגוף שלכם ולתחושת היופי.


THE HOLISTIC ASTROLOGY CENTER (2)_edited

קרני צור - האסטרולוגיה החדשה

להתחבר מחדש לכוכבים

bottom of page