top of page

ניגודים משלימים באסטרולוגיה החדשה - שישה שיעורים חשובים לחיים

עודכן: 27 בנוב׳ 2018

הלהבה – בריאה

המפתח – השער

זרימה – גמישות

נתינה – יהלום

אצילות – המפל

שפע – האגם




בין המרחבים האסטרולוגיים המנוגדים, הנמצאים זה מול זה בשמיים ובלוח השנה, ישנו קשר מיוחד מאוד, הטמון גם בשמם. מתוך הסתכלות על זוגות המרחבים נוכל ללמוד שישה שיעורים חשובים לחיינו...


הלהבה – הבריאה

מרחב הלהבה הניצב בדיוק אל מול מרחב הבריאה המשלים אותו מדבר על הניגודיות המיוחדת בין הליבה הבוערת, ניצוץ החיים והתשוקה – אותה הלהבה אפשר מאפשרת יצירתו של דבר חדש, לבין היכולת אכן לברוא משהו עם אותו ניצוץ ראשוני. ללא בריאה מכוונת, מסודרת, מצננת ומודעת הלהבה תתפרץ ותיכחד. גם אם הולכים לצד השני נראה כי בריאה מנטלית בלי "להבה" אשר מניעה אותה וגורם לזיק הראשון של היצירה, ל"ניצוץ" או לסטרטר – אינה יכולה לעבוד... יש כוח גדול של קסם בבריאה אמיתית – זו הנובעת מן השילוב בין שני הכוחות המיוחדים האלה – חומר הגלם של הבריאה והיכולת ליצור ממנו דבר מה... התשוקה הראשונית והתיכנון המודע.


המפתח – השער

שני המרחבים האסטרולוגים האלה מספרים לנו על החכמה של השילוב הנכון בין היכולת שלנו למצוא את השער, להחזיק במפתח הנכון וגם להשתמש בו על מנת לעבור דרכו. מה טוב שער ללא מפתח? מה הטעם במפתח ללא שער? האם נדע ונשכיל למצוא את השניהם ולהשתמש בשניהם?


גמישות – הזרימה

שני המרחבים האסטרולוגיים האלה הולכים טוב ביחד, כמו כפפה ליד. הקשר ביניהם ברור והדוק. מרחבי הזרימה ניתנו לנו על מנת לשוט בהם בחופשיות והגמישות היא היכולת שלנו לנוע ולזרום – להשתמש בחופש המיוחד הזה בצורה מרהיבה ואלגנטית... האם נדע להיות בעלי גמישות ולקיים את האפשרות שניתנה לנו לזרום עם החדש שמגיע?


יהלום – נתינה

הסוד בין הניגודיות בין שני מרחבים אלה מספר על היכולת שלנו על ידי מאמץ רב ליצור יהלומים – מדובר על יהלומים פיזיים וכמובן גם רוחניים – תכונות ואיכותיות שלנו, אשר יצרנו במאמץ. אולם ללא היכולת שלנו לתת מן הטוב שצברנו, ולחלק את מה שעמלנו עליו קשה – לא למדנו את השיעור האמיתי. וגם אם הולכים בכיוון השני, מגלים כי נתינה חוזרת ונשנית היא זו שמביאה ל"יהלומים" האמיתיים שבחיינו.


אצילות – המפל

את מרחב האצילות מסמל הברבור. בין הברבור למפל קיימת ניגודיות חזקה. לכאורה – הפכים. המפל מדבר על זרימה חזקה, מעבר מדבר לדבר, נטייה זורמת ללכת אחר תווי השטח ולעבור ממימד למימד. הברבור מסמל את היציבות והאצילות – היכולת שלנו להחזיק את עצמינו סטטיים ולא להיכנע לשינויים וללחצים שסביבנו. היכולת לנווט את חיינו במודע, בעוצמה שקטה ובחן.


המפל עושה כל הרבה רעש! כל הזמן בתנועה!!! ואילו הברבור שקט ואצילי...


למעשה, מדובר בשני ניגודים שניתן למצוא אותם במקומות רבים בטבע – הכוח המגנטי של האטום שיוצר מרכז יציב והאלקטרונים אשר מרקדים שביב אותו מרכז, השמש שלנו היציבה במרכז וכוכבי הלכת הנמצאים בתנועה מתמדת, הצעד שאנו עשויים קדימה במעלה המדרגות עם רגל אחת – והרגל השנייה המגיעה לייצב את אותה המדרגה...


ואם נסתכל שוב על אותם מופעים מנוגדים נראה כי למעשה – האחד לא יכול בלי השני! מדובר בשני קצוות המחזיקים זה את זה. הברבור אולי צריך לשמור על יציבות לנוכח האדוות שעושה המפל, אך מצד שני לא יוכל להתקיים ללא המפל המעביר את המים אל האגם בו חי.


הסוד העומד מאחורי צמד המרחבים האלה הוא הסוד שמלמד אותנו כי מה שנראה לנו לעתים כהפרעה גדולה, כסערה, הוא למעשה כוח החיים.


והנה עוד חידה קטנה – בהסתכלות נוספת – מי יציב יותר באמת? הברבור, חיה חולפת, או המפל – אשר נמצא שם תמיד?? מי מביניהם הוא השמש ומי כוכבי הלכת החולפים?


אולי אחד הסודות הנוספים שנגלים כאן הוא שלא כל דבר שאנו רואים או חושבים הוא אכן מה שראינו או הבנו לראשונה...



האגם – שפע

צמד המרחבים האסטרולוגיים המשלימים האלה מספר לנו על חכמת השפע האמיתי, הכלתו והשימוש בו. האגם הוא מאגר המים, אליו זורם השפע כולו. האגם הוא שפע של מים, שפע של חיים. הוא מלא בחיים שונים, בצמחים, דגים, אוצרות טבע. הוא מהווה עבורנו מקור לצינון, שתייה, שחייה וניקיון. הוא מחזיק את השפע, מכיל אותו ומהווה שפע בלתי פוסק בפני עצמו אשר ניתן תמיד לשימוש. הצמד המשלים האגם והשפע מלמדים אותנו כיצד להכיל את השפע שסביבנו ובתוכינו, כיצד לאגור אותו ועם זאת לחלוק ממנו כל הזמן – בו זמנית.



והנה מחשבה לסיום - אילו עוד ניגודים אנו מוצאים בחיינו, בתוכנו, מסביבנו? ניגודים הנראים לנו כשני קטבים, אך למעשה כאשר באים ביחד מתגלים כמשלימים ואולי אפילו זהים?

THE HOLISTIC ASTROLOGY CENTER (2)_edited

קרני צור - האסטרולוגיה החדשה

להתחבר מחדש לכוכבים

bottom of page