top of page

נסיגת מארס - הזדמנות לעשות דברים אחרת ולהיות חלק מן התמונה הגדולה

עודכן: 10 בדצמ׳ 2020


ב 9.9 מארס, הכוכב הקרוי על שם אל המלחמה, החל את נסיגתו. תקופה של חודשיים וחצי בה הוא נראה כאילו הוא הולך הפוך בשמיים, נגד כיוון מסלולו הרגיל.

לכל אחד מכוכבי הלכת ישנה תקופה שבה נראה לנו מכדור הארץ כאילו הוא הולך הפוך. אולם נסיגתו של מארס היא הנדירה ביותר, משום שהיא מתרחשת רק אחת לשנתיים וחצי.

די ברור ששנת 2020 המטורפת לא תהיה שלימה מבלי שגם תהיה בה נסיגה של מארס. והנה זו מתרחשת.

כשכוכב הולך הפוך זה כבר כמובן לא נשמע טוב, ובעיקר כשמדובר בכוכב שקשור באנרגית העשייה שלנו, שכאשר היא משתבשת או שאנחנו לא מצליחים לעשות כלום, או שאנחנו מתמלאים באנרגיה מלחמתית.

אבל למעשה, בסוד בסוד, אגלה שהכוכבים אף פעם לא נגדנו. להיפך – אפילו, ואולי בעיקר, תקופה של נסיגת כוכבים, היא תקופה להתפתחות אישית.

ובסוד-בסוד אגלה שתקופת נסיגתו של מארס באה ללמד אותנו כיצד לעשות דברים אחרת.

ולא רק זה...

נסיגתו של מארס ממושכת, והיא לוקחת חודשיים וחצי. במהלך אותו הזמן מארס נע הפוך על גבי גלגל המזלות. את נסיגתו מארס החל כאשר הוא במרחב הלהבה, מזל טלה – מזל המקושר למארס באופן קלאסי. אולם עכשיו (ב 1.10) ועד לסיום נסיגתו (ב 14.11) מארס יצעד אחורנית במרחב האגם, מזל דגים. ושם השפעתו שונה לגמרי.

בחלקה הראשון של הנסיגה, תחת השפעת מרחב הלהבה ומזל טלה, מארס שיתק את העשייה שלנו. לא סתם נתקפנו בתקופה נוספת של סגר, וגם כל החגים אשר השביתו אותנו. נראה כי כוחנו לעשות השתתק. נראה כי רובינו נואשנו מלהתנהג לסגר, הרי מה... בינכה חגים... אבל אולי זה לא היה זה? אולי זה היה בגלל שמארס נסוג במקום שהכי גורם לו לאבד את כוח החיים, את האנרגיה, את התקווה, את הרצון להתחלות חדשות...

והנה מארס עובר למרחב אחר, והשפעתו עלינו יכולה להיות שונה משם.



ראשית – עם צאתו של מארס ממזל טלה סוף סוף אנרגית החיים והתסיסה יכולים לחזור אלינו. נוכל שוב להציב יעדים, נתמלא שוב בכוח חיים וברצון לעשות. נתמלא שוב בתקווה.


אבל לא רק זה – מרחב האגם, מזל דגים, עוסק ביכולת שלנו להתחבר להשראה ולאינטואיציה, ומארס בנסיגתו שם מציעה לנו לעשות דברים אחרת. אולי לא לעשות דברים על פי התכנית המקורית, אולי לא לעשות דברים מתוך אמביציה, אלא לעשות דברים מתוך הנעה רוחנית פנימית אמיתי. מתוך אינטואיציה אשר תוביל אותנו לעשיה, שאולי נראה יהיה שאין לה תכנית או הגיון, אבל היא מחוברת לאותו דבר רוחני אשר מנסה עכשיו להדריך את כולנו.

יש אפשרות לעשייה מסוג חדש בחודש וחצי הקרובים.

יש אפשרות לעשייה מן הסוג המחובר, המונע על ידי האינטואיציה.

אבל יש כאן גם משהו מעבר לזה –

מזל טלה הוא מזל אינדיבידואליסט, ואילו מזל דגים הוא מזל שרואה את התמונה המקיף כולה. במרחב האגם כוח העשייה של מארס היא כוח של התחברות לתמונה הגדולה יותר, לפאזל גדול-גדול המורכב מהמון חלקים שכולם בו מהווים גוף אחד ותנועה אחת.

אנחנו נמצאים בתקופה מיוחדת במינה. כל שנת 2020 היא מיוחדת במינה. והיא לא רק רעה. זוהי השנה שתקבע את עתידנו. ולעתים אנו שוכחים שלפעולות שלנו ולתנועה שלנו ולרצונות שלנו יש חלק גדול גדול בעתיד האפשרי המתווצר עכשיו.


נראה שמכל שנת 2020, שקודם הכתה אותנו בשיתוק ותדמה, ואחר כך בתרעומת גדולה, עכשיו אנחנו ניגשים לפאזה המעשית. דווקא כאשר מארס בנסיגה. כדי שנוכל לעשות דברים אחרת. כדי שנוכל לעשות דברים כקולקטיב, ולא כיחידים. כדי שנרשה למשהו אחר להניע אותנו, חלקי הפאזל השונים, להגיע למקומנו ויחד ליצור את התמונה הגדולה...

THE HOLISTIC ASTROLOGY CENTER (2)_edited

קרני צור - האסטרולוגיה החדשה

להתחבר מחדש לכוכבים

bottom of page