top of page

נסיגת מארס ומרקיורי - זמן לשינוי דפוסים ובריאת מציאות

עודכן: 10 בדצמ׳ 2020


בימים אלה גם מארס, כוכב העשייה, וגם מרקיורי, כוכב התקשורת, נמצאים בנסיגה. האמת שלא רק הם – גם יופיטר, פלוטו וסאטורן הולכים הפוך, טוב נו... כמו שאנו רואים סביבנו - העולם כולו הולך הפוך!!!


אבל דווקא נסיגות הכוכבים, אשר מקשות מצד אחד על חיינו ומוסיפות לכאוס וחוסר הודאות שבו אנו נמצאים, יכולות להיות הזדמנות נהדרת להפתחות אישית, אם נדע מה שצריך ונתייחס לזמן הזה נכון.


על נסיגתו של מארס כתבתי כאן ואפשר לקרוא עוד בפוסטים הקודמים שלי. את הכוכב עצמו ניתן לראות בצורה ברורה ויפיפיה בשמיים, זורח במזרח בשעות הערב (היכן שבדר"כ נראה את השמש הזורחת או את הירח המלא כאשר הוא עולה). אם תעקבו תראו שכל ערב הוא יופיע יותר ויותר גבוה בשמיים. ניתן לעקוב אחרי זה ולראות את התנועה המשמעותית והמהירה שלו. הוא מופיע כל ערב יותר ויותר מערבה (יותר ויותר למעלה בשמיים). וזה שונה מן התנועה הרגילה שאמורה להיות לו באופן רגיל היינו אמורים לראות אותו מופיע כל ערב יותר מזרחה... זהו מהלך הנסיגה.


(אגב את יופיטר וסאטורן גם ניתן לראות בצורה מרהיבה בשמים. זוהרים ראשונים עם הערב, ברום השמיים. את מרקיורי בנסיגתו לא ניתן לראות משום שהוא נמצא בדיוק בינינו לבין השמש...)


היינו אמורים כבר להתרגל ולהתאקלם לנסיגתו של מארס, אשר החלה ב 9.9. אבל עכשיו נכנסה לתמונה גם נסיגתו של מרקיורי, אשר תמשך עד ה 11.3, כך שיותר מתמיד שני הכוכבים האלו משפיעים עלינו וקל לנו לרקוד את ריקודם המטורף של הכוכבים, אשר כמו מריונטות – מושכים בחוטינו ומבקשים מאתנו שנפול למלכודות שהם מציבים בפנינו.


רק יצאנו מסגר, התמונה עדיין לא ברורה, והנה הכוכבים עצמם מקשים עלינו לפעול, לחשוב, לעשות, לנוע קדימה... אך, האמנם??? ואולי הם מציבים לנו הזדמנות מיוחדת?


ברמה האוטומטית מהלכי הכוכבים משפיעים על בני האדם כמו על חיות. כפי שלחיות בטבע אין כוח להתנגד לכוח הלבלוב והמשיכה העצום של האביב – וזו התקופה בה החיות מחזרות אחת אחר השניה, פורשות כנפיים מרהיבות ולובשות את מלוא צבעיהן – כך גם לנו, ברמה החייתית, אין ברירה אלא להגיב ליקום שמסביבנו.


תדרי הכוכבים, השמש והירח פועלים עלינו ברמה של הגוף, של הדם, של הרגשות... בליל ירח מלא הרגשות שלנו עזים יותר, ביום אנו פעילים ובלילה – ישנים (לרוב), בחורף אנו מכורבלים בין השמיכות ובאביב מתמלאים ברעיונות חדשים ובצרון לצאת החוצה. ועד כאן – אנו דומים מאוד לחיות. מגיבים לטבע.


כאשר כוכבים בנסיגה התדר שהם משדרים עשוי לגרום לנו להתנהג בצורה אחרת ממה שהיינו בוחרים, ושאולי אינה מיטיבה עימנו או עם המסלול והאופן בו אנו רוצים לחיות את חיינו. נסיגת מארס ומרקיורי יחד יכולה לגרום לנו להיו מאוד פזיזים, לעשות טעויות, לא להתחשב – לפעול פול-גז בניוטרל ובדרך אפילו להרוס כמה פרויקטים וכמה חברויות.


אולם כאן מגיעה ההבנה שאנחנו איננו כשאר החיות. לאדם יש יכולת להתעלות מעל לאימפולסים הרגילים, להתעלות מעל לתגובות האוטומטיות, להיות מודע למה שקורה לו – ולהחליט לפעול אחרת.


כן, הרבה יכול להשתבש בימים האלה, ואלה יכולים להיות ימים מעצבנים וקשים,

אבל אלו גם יכולים להיות ימים מעניינים מאוד ומועילים מאוד מבחינת ההתפתחות האישית שלנו.

ואולי אפילו, אם נדע להשתמש בהם נכון - ימים משני כיוון ומשני חיים.


הנה, יצאנו מסגר (פחות או יותר). האם אנו מזדרזים לחזור לאיזו שגרה רגילה? התנהגות של העבר? לוח זמנים שאולי כבר לא משרת אותנו?


או שאנחנו מבינים שניתנה לנו עכשיו באמת באמת הזדמנות חדה. לידה חדשה. הזדמנות לעשות דברים אחרת.


בימים האלה חשוב שנראה את עצמינו ומעשינו (וגם מחשבותינו ומילותינו) מן הצד.

חשוב שיהיה בנו חלק אחר, גבוה יותר, המשקיף על כל אלה ושואל: "באמת?" "באמת את רוצה לפעול כך?" "באמת זה מה שאת רוצה לומר?" "זה מה שאת רוצה לעשות?".


בימים אלה אם נשתמש במודעות שלנו ובהסתכלות הגבוהה יותר, ולא ניכנע לדפוסים הרגילים ולמה שבאופן אוטומטי היינו יכולים לעשות –הרי שזכינו.

לא רק שהמלכודות של מארס ומרקיורי לא יפעלו עלינו, אלא גם נוכל להתחיל לבנות בחיינו דפוסים חדשים, בריאים יותר וטובים יותר. מדוייקים למי שאנו רוצים להיות – ולא למי שהיינו עד כה. דפוסים של עשייה, של מחשבה ושל תקשורת.


בתקופה הזו דווקא קל יותר מתמיד לפעול אחרת ולהתחיל להטמיע בתוכינו את הדרך החדשה של פעולה, הפעם זו שבאה מתוך בחירה מודעת והבנה, ולא מתוך תגובה אוטומטית.

הימים האלה הם ימי של מכון-כושר-מרוכז להתפתחות אישית, ואנו יכולים להנות מהם, להרוויח מכך ולהתפתח – אם בכך נבחר...


ונוסיף לכך את הידיעה שהשמש נמצאת עכשיו במרחב הבריאה, והכוח של בריאת המציאות והעולם שלנו ועל פי מה שאנחנו חושבים - גדל כפל כפליים. הרי שאנחנו נמצאים בזמן מיוחד. זמן מתנה. של שינוי דפוסי חשיבה ועשייה, אשר אינשאללה יביא לשינוי אמיתי בעולמינו הפרטי, משם אולי למדינה ואולי גם לעולם כולו.

THE HOLISTIC ASTROLOGY CENTER (2)_edited

קרני צור - האסטרולוגיה החדשה

להתחבר מחדש לכוכבים

bottom of page