top of page

שלוש הרמות של האסטרולוגיה

עודכן: 27 בנוב׳ 2018



אנחנו רגילים לחשוב שהאסטרולוגיה היא השפעת גרמי השמיים עלינו, אבל למעשה יש רובד גבוה יותר של אסטרולוגיה, זה שקשור להתפתחות האישית והרוחנית, וההתפתחות האנושית.


כמו הכל – גם האסטרולוגיה מתחלקת לשלשות. ובמילים אחרות – ישנם 3 רבדים אפשריים למגע עם הכוחות האסטרולוגיים:


הרובד הראשון – הרובד המושפע:

אדם שאין לו מודעות בכלל לאסטרולוגיה, או שאינו נמצא בתהליך של התפתחות אישית, מופעל על ידי כל מיני כפתורים סמויים, כאשר חלק גדול מן הכפתורים האלה גורמים לו להיות לפעמים מצוברח, לפעמים חלש, לפעמים מבולבל. לפעמים הכפתור דווקא גורמים לאדם להיות מאוד חכם או רגוע – אבל עדיין מדובר על כך שתנועת הכוכבים בשמיים משפיעה עלינו באופן מוחלט מבלי שתהיה לנו שליטה על כך, מבלי שתהיה לנו בחירה חופשית. וזה מצב שבו האדם מתנהג בצורה אוטומטית, מופעל על ידי משהו חיצוני.


הרובד השני – הרובד החוקר:

אדם מתחיל להתעורר למודעות כלשהי כאשר הוא מתחיל להבין שישנה איזושהי חוקיות שמשפיעה עליו. הוא מתחיל לראות כי הוא מצוברח בימים מסוימים, או במחזוריות מסוימת. הוא מתחיל לקשר בין המצב האסטרולוגי לבין התנהגותו שלו. ברמה הזו האדם מתחיל להפעיל את התודעה שלו, הוא מתחיל להסתכל על חייו מן הצד, הוא מתחיל להבין כי ישנם כפתורים שמפעילים אותו וחוקיות מסוימת שתמיד עובדת.


והרובד השלישי – הוא הרובד של לקיחת האחריות:

לא סתם אמרו ביהדות כי האדם הוא "מעל לכוכבים ולמזלות". (טוב, ביהדות אמרו יהודים ואני עושה שינוי קל ואומרת "האדם"). למעשה האדם הוא היצור היחידי על כדור הארץ שיש לו את הבחירה החופשית. בניגוד לפרח שהמנגנון האוטומטי שלו יאמר לו מתי לפרוח ומתי שינשרו עליו, וניגוד לחיה אשר האינסטינקט שלה מוביל אותה (וכן, גם רגשות ותבונה, אבל עדיין ברמה ארצית הטבועה ביכולות המולדות שלה), האדם הוא משהו מיוחד. האדם הוא החיה היחידה אשר יכולה לצאת מדפוס ההתנהגות המוטבעים והמולדים והטבעיים שלה ולחיות את חייה בבחירה חופשית. היא גם החיה היחידה, אשר לטוב ולרע, יכולה לשנות את הטבע ולהיות גורם משפיע.


בעבר האם היה צריך לנדוד בעקבות מזונו ובעקבות מזג האוויר, אבל בשלב מסוים האפשר לו להיות פחות מושפע מן הטבע על ידי בניית בתים, לבישת בגדים וגידול המזון שלו בצמוד למקום מגוריו.

היום כאשר מסתכלים מן השמש על כדור הארץ רואים בחלקים החשוכים את התאורה תוצר האדם. ואת החומה הסינית גם אפשר לראות מן החלל. החיה היחידה שהשפיעה על כדור הארץ בצורה כזו שניתן בבירור לראות את השפעתה מן החלל, וגם בצורה כזו (לטוב ולרע) שהטבע לא יכול לאזן.

יש לנו את הכוח לא להיות נתונים להשפעות הטבע עלינו, אלא למעשה להתעלות מעל לטבע, וזו מתנה שחשוב לדעת כיצד להשתמש בה.


אבל עד עכשיו דיברתי על רובד מאוד גשמי ופיזי .


כאשר אנו קוראים את התחזית האסטרולוגית אנחנו מתחילים להיות מודעים להשפעות הטבע עלינו ברמות העדינות יותר – לא רק אלו הנראות לעין. כי גם הכוכבים המרוחקים הם חלק מן הטבע ומן החוקיות הפועלת עלינו. אבל הפעם לא מדובר על משהו שמשפיע עלינו ברמה הפיזית, אלא יותר ברמה הרגשית והמנטאלית וההתנהגותית.


וכאשר נתחיל להבין את ההשפעות האסטרולוגיות הפועלות עלינו, ההתעלות מעל לטבע תבוא ברבדים הפחות גשמיים, הרבדים אשר מדברים על ההתפתחות האישית של האדם.


כדי להתחיל ולהתפתח מעל להשפעות האסטרולוגיות אנו קודם צריכים לשים את עצמינו למשך תקופה ב"שלב החוקר" ובכלל להתחיל להסכים ולהבין כי ישנן השפעות הנוגעות בחיינו בצורה עקבית ומחזורית. השפעות אשר ממש גורמות לנו להרגיש דברים, לחשוב דברים וגם לעשות דברים, אבל שגוזלות מאיתנו את הבחירה החופשית.


כאשר אנו הופכים מודעים להשפעות הכוכבים עלינו אנו יכולים לעבור לשלב הבא, השלישי, בואנו מבינים כי יש לנו את הבחירה האמיתית, וגם את המחויבות לבחור בעצמינו כיצד לנהוג.


וזו למעשה מטרת התחזית וחלק משמעותי מן ההתפתחות שלנו – להתעלות מעל להתנהגויות הצפויות שלנו המופעלות על ידי כפתורים שנלחצים, ולהחליט עבור עצמינו כיצד אנו מתנהלים בחיינו:


לא יורדים מן הסטנדרטים גם בתקופה עצבנית,

לא מפרקים דברים גם בתקופה הרסנית,

לא פוגעים באדם אחר גם בתקופה בה נפוצה האלימות...


לא תמיד זה פשוט, אבל זה בהחלט תהליך של התפתחות אישית המשיל כל פעם עוד ועוד מן ההשפעות המפעילות אותנו באופן אוטומטי ומשאיר אותנו נקיים להחליט כיצד אנו רוצים לנהל את חיינו ואילו אנשים אנו רוצים להיות.

THE HOLISTIC ASTROLOGY CENTER (2)_edited

קרני צור - האסטרולוגיה החדשה

להתחבר מחדש לכוכבים

bottom of page