top of page

שער קוסמי לאהבה - וונוס עוברת על ראש הדרקון

עודכן: 10 בדצמ׳ 2020


אחת לשנה וונוס, כוכבת האהבה, נצמדת אל הנקודה הקארמתית של המפה – ראש הדרקון. הנקודה שמאפשרת יציאה מכבלי העבר ופריצות דרך של ממש. הפעם זה קורה השבוע. ולא סתם - אלא שזה משתלב נהדר עם ט"ו באב - חג האהבה העברי שחגגנו לפני כמה ימים.


מדובר בזמן מיוחד בו אפשר לעשות תיקונים קארמתיים שקשורים לאהבה ולזוגיות. כמו כן וונוס וראש הדרקון ביחד יכולים לעזור לנו, הנשים, לפתור דברים שקשורים בתפיסת הנשיות שלנו ובתפיסת היופי שלנו.


וונוס היא אחד משני הכוכבים הנמצאים בינינו לבין השמש. בגלל קרבתה לשמש היא תמיד תראה לנו גם בשמיים קרובה לשמש. חלק מן הזמן נראה אותה בשעות הערב ככוכב הערב הגדול והיפהפה הזורח במערב לאחר שקיעת השמש, ושוקע מעט אחריה, ובימים אחרים (כמו עכשיו) היא איילת השחר – הכוכב הזורח במזרח לפני עלות השחר, מבשרת את בוא השמש ותחילת היום.


בגלל קירבתה הרבה לשמש לרוב איננו שמים דגש על היצמדותה של וונוס לראש הדרקון. וזאת משום שכאשר השמש נצמדת לראש הדרקון – יש ליקוי חמה וליקוי ירח. וליקוי מאורות הוא דבר גדול. את צמידותה של וונוס לראש הדרקון איננו רואים בעין, ובגלל קרבתה לשמש הדבר קורה בדרך כלל בתוך או בסמיכות לעונת הליקויים. כך שיוצא שלרוב איננו נותנים כלל דגש למאורע הזה. אבל משום שבימים אלה וונוס רחוקה מן השמש למדי, הפעם ההצמדות של וונוס לראש הדרקון קורית כמה שבועות טובים לאחר ליקוי החמה וזוהי הזדמנות נפלאה לחוש את המאורע המיוחד הזה בנפרד משאר מאורעות הליקויים ולתת לו תשומת לב הראויה, כאן בתחזית ובתוך חיינו.


נראה שיש בכך אנלוגיה לחיים, העובדה שלרוב אנו לא שמים לב להצמדות של וונוס לראש הדרקון משום שאירועים גדולים אחרים מאפילים עליה. וזה קשור מאוד לעולם הנשי ומקומו בתוך המכלול הגברי.



וונוס היא הכוכבת הנשית היחידה המוזכרת באסטרולוגיה הקלאסית. כל שאר הגיבורים השמימיים: מרקיורי, מארס, יופיטר וסאטורן – הם גבריים. גם כאשר כוכבים חדשים נוספו לאסטרולוגיה לפני כ 200 שנים, הם קיבלו שמות גבריים – אוראנוס, נפטון ופלוטו.


בשנות ה 70-80 תשומת לב ניתנה לעולם הנשי כאשר כמה אסטרואידיות קיבלו שמות נשיים והוסיפו לנפח של תרגום עולמה הנשי של האישה על פי האסטרולוגיה. ועדיין – אלו הן אסטרואידיות אשר לרוב האסטרולוגים אינם לוקחים אותן בחשבון (אני כן) ובכל מקרה – הן לא גרם שמיים שניתן להבחין בו בעין. עדיין וונוס, נותרת הכוכבת היחידה בשמי הלילה. בוהקת ויפה ומסמלת את המין הנשי.


ההצמדות של וונוס ראש הדרקון – הנקודה הקארמתית במפה – מסמלת לא רק תהליך חשוב שכל אחת מאיתנו יכולה לעבור באופן אישי בנוגע לאהבה בזמנים האלה, אלא גם זמן המוסיף לתיקון הכללי שהעולם צריך לעבור בימים אלה בנוע ליחסו לנשים.


בימים אלה עדיין לאחוזים גבוהים מאוכלוסיית הנשים בעולם אין חופש להיות מי ומה שהן אמורות להיות. אנו חיים עדיין בעולם בו נשים נחשבות לחפצים, בארצות ערב ובהודו, למשל ואפילו כאן אצלנו בארץ באזורים דתיים אדוקים (מכל שלושת הדתות!). וזה אומר שאחוזים גבוהים מן האוכלוסיה מנועות מלהגשים את היעוד האלוהי שלהן, מנועות מלקחת חלק בתהליך השינוי והאבולוציה אותו העולם שלנו עובר וצריך לעבור. לא מדובר רק בזכויות הנשים ברמה הארצית של המובן, אלא בעובדה שכדור הארץ עצמו זועק לעזרה וחלק גדול מן האוכלוסיה אינו יכול לקחת חלק בהבאת האור החדש אל העולם בימים אלה. השינוי ביחס לנשים קשור כמובן לשיפור זכויות האישה, מעמדה, אפשרויות הלימוד שלה והפרנה שלה, אבל הוא מדבר גם אפילו על משהו גדול יותר ואוניברסאלי – אנו נמצאים עדיין בעולם שכמות האור שהוא יכול לשדר ליקום היא מועטה, וזה מאוד שונה ממה שדברים היו אמורים להיות.


בתקופה מיוחדת זו בה וונוס נצמדת לראש הדרקון יש רוח גבית לשינוי. רוח גבית לפריצות דרך של ממש. כל אחת מאיתנו יכולה להשאיר מאחור דפוסים לא רצויים שקשורים לאהבה, לזוגיות, לדרך בה היא מתייחסת ליופי ולנשיות של עצמה. אבל הרבה מעבר לכך – עם מאסה קריטית של תשומת לב מדובר בשבוע שיכול להוסיף, ולו טיפה, בשבירת תקרת הזכוכית הנמצאת מעל ראשיהן של נשים רבות בעולם, בדרך לעולם טוב יותר בו כל מי שרוצה יכול ויכולה לקחת חלק באבולוציה המתרחשת ובהבאת האור לעולם – לטובת עצמינו, לטובת העולם ולטובת משהו אף גבוה יותר.


ובימים אלה במיוחד - נראה שהעולם זקוק לתיקון קארמתי משמעותי שקשור לאהבה, לא רק בין בני זוג, אלא בכלל...


THE HOLISTIC ASTROLOGY CENTER (2)_edited

קרני צור - האסטרולוגיה החדשה

להתחבר מחדש לכוכבים

bottom of page